خدمات

خدمات ما

  1. تجهیز مدارس و مراکز آموزشی

کودکان و نوجوانان ما بنیادهای فکری، اخلاقی و رفتاری خود را در مدارس شکل می­دهند و وظیفه مدارس کمک به  پایه ­ریزی صحیح آن­هاست. برهمین اساس نهاد فکرآموز با ارائه­ی راهکارهای مفید و سازنده مدارس را در انجام این مسئولیت یاری می­دهد. محیط مدرسه، ظرفیت بسیار بالایی برای انجام بازی فکری (فردی و گروهی) و ایجاد شور و انگیزه کتابخوانی در کودکان و نوجوانان دارد.

بازی­های فکری موجب، ایجاد خلاقیت و ابتکار، رشد ذهنی و مهارت فکری، برانگیختن حس رقابت، مهارت ارتباط برقرار کردن (بین اشیاء، پدیده‌ها، کلمات و...)،کشف قابلیت­های کودکان و نوجوانان، تقویت حواس 5 گانه و بوجود آوردن حس همکاری و مسئولیت‌ پذیری می­شوند.

در کشور ایران میانگین مطالعه روزانه کمتر از دو دقیقه است. این درحالی است که کتاب خواندن باعث رشد و تکامل ذهنی و رفتاری کودکان و نوجوانان می‌شود. در روزگاری که خانواده ها با مشغله­ی بسیار روبرو هستند و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خانواده ها به درستی وجود ندارد، مدارس می­بایست کودکان را با کتاب و کتابخوانی آشنا کرده و آن را به عنوان یک رفتار مفید و سودمند در کودکان نهادینه کنند.

نهاد فکرآموز این­ توانایی را دارد که مدارس را با کتاب­های متنوع از بهترین انتشارات کشور درهمه­ی گروه­های سنی تجهیز کند. همچنین ما می‌توانیم انواع بازیهای فکری و سرگرمی با سبکهای مختلف همکاری، رقابتی، استرانژیک،در اختیار شما گذاشته وحتی آن­ها را آموزش دهیم.

در ادامه تعدادی از ایده­هایی که تاکنون در مدارس انجام شده است را معرفی می­کنیم:

  1. زنگ بازی

زنگ بازی رویدادی است که به صورت هفته ای یک جلسه درمحل مدارس و مراکز آموزشی توسط یک مربی کارشناس بازی،برای دانش آموزان مقاطع مختلف در طول سال تحصیلی برگزار میشود. دانش آموزان در این رویداد با بازیهای مختلف فکری- آموزشی آشنا شده ،قوانین ونحوه بازی کردن با آنها را یاد میگیرند. همچنین در پایان سال تحصیلی دانش آموزان با مجموعه بازیهای مختلفی که فرا گرفته اند با یکدیگر به مسابقه و رقابت پرداخته وازفواید ونتایج آموزشی آن بهره مند میشوند.

  1. زنگ کتاب

زنگ کتاب رویدادی است که به صورت هفته ای یک جلسه در محل مدارس و مراکز آموزشی توسط کارشناس برای دانش آموزان مقاطع مختلف درطول سال تحصیلی برگزارمیشود. کارشناس در این جلسه در صورتی که کودکان هنوز توانایی خواندن را نداشته باشند برای آن­ها مطالعه می­کند.

در صورتی که کودکان توانایی خواندن را داشته باشند، می­بایست خواندن کتاب را به دانش­آموز واگذار کند و نحوه صحیح خواندن کتاب را به آن­ها آموزش دهد.

  1. اتاق بازی دبیران

نهاد فکرآموز به عنوان حامی قشر  فرهنگیان و معلمان،اقدام به تجهیز اتاق بازی باری دبیران می‌نماید. هدف ما فراهم آوردن شرایط وامکان استفاده دبیران از بازیهای فکری وآموزشی برگزارمی‌شود. دراین قالب دبیران می‌توانند با یکدیگر

بازی­های مختلف را انجام دهند و درباره‌ ی نحوه ‌‌ی استفاده از این بازیها و کاربردشان در درسهای مختلف باهمدیگر مشورت می‌کنند همچنین دبیران می‌توانند این بازیها را امانت گرفته وبا اعضای خانواده‌ه ایشان بازی کنند.

  1. نمایشگاه بازی و کتاب

نمایشگاه وجشنواره بازی و کتاب،رویدادی است که در مناسبتهای مختلف مثل روز دانش آموز،دهه فجرو ...درمحل مدارسومراکزآموزشی برای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی برگزارمی­شود. دراین رویداد کتاب­های متناسب با گروه سنی کودکان و نوجوانان به آن­ها معرفی می­شود. همچنین بازی­های مختلف فکری- آموزشی،قوانین ونحوه بازی کردن آنها به دانش آموزان آموزش داده شده وآنها ضمن آشناشدن با بازیها و کتاب­های مختلف می­توانند بازیهای موردعلاقه خود را با بهره­مندی از تخفیف در نظر گرفته شده خریداری نمایند.

  1. کمد جوایز

کمد جوایز جهت استفاده مدیران،معاونین وکادر اجرایی مراکزآموزشی جهت جایزه دادن و ایجاد انگیزه در دانش آموزان طراحی شده است. کتاب­ها و بازی­های فکری وآموزشی ازآنجایی که ظرفیت بالایی داشته ودارای صرفه اقتصادی نیز میباشد،میتواند بهترین گزینه برای جوایز باشد.

  1. زنگ والدین

زنگ والدین رویدادی است که به صورت موردی در محل مدارس و مراکز آموزشی برای انجمن اولیاء و مربیان و والدین دانش­آموزان برگزار می­شود. در این رویداد والدین با کتاب و کتابخوانی، ظرفیت بازی و کاربرد های آن­ها در فرایند تربیت و پرورش مهارت­های فرزندانشان آشنا شده و درگیر مسئله تعاون و همکاری با مدرسه و مرکز آموزشی می گردند.